Stieren en Tapas - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van kimmie - WaarBenJij.nu Stieren en Tapas - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van kimmie - WaarBenJij.nu

Stieren en Tapas

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg

18 April 2004 | Spanje, Sevilla

Buenos dias amigos!

Even weer update vanuit Andalucië:
ik weet eigelijk niet meer waar ik ben gebleven, maar alles verloopt nog steeds via plan! (welk plan? : gewoon veel genieten-plan)Dit weekend weer veel spaanse cultuur opgesnoven: onder andere naar het stierenvechten geweest, wat toch wel een aparte ervaring was. Al ruim van te voren kaartjes gekocht en zo hollands als we nog steeds zijn gevraagd naar de ´aller goedkoopste´...later ontdekte ik dat bij alle datums van de bullfights Torros (betekend dus stier) stond en net bij onze datum stond ´novillas´....beetje vreemd...dus ik opzoeken in het woordenboek (betekend dus jonge stier/kalfje) Dus wij zagen het alweer voor ons....komt er zo´n blij jong kalfje huppelend die arena in en wordt meteen bruut vermoord door die matador....maar het tegendeel was waar. Die zogenaamd ´jongen stieren´ waren super groot. Ondanks dat ik steeds hoopte dat tenminste 1 keer de stier zou winnen waren op het einde alle 6 die beesies morsdood...maar wat een spectakel en emoties van die spanjaarden daar aan voorafgaan is te veel op hier op te schrijven.

Over een kleine twee weken komen pa en ma me opzoeken, dus iedereen die nog kados voor me heeft kan die aan hun meegeven (grapje..)!

Mijn spaans gaat elke dag vooruit maar is echt nog niet super goed hoor. Al dacht Tessa (die inmiddels ook al goed ingeburgerd is) dat ik vloeiend spaans sprak, das dus mooi!!

We zouden eigelijk vandaag naar zee gaan, maar de zon laat het nogal afweten deze week. Hopelijk volgende week beter want dan begint ´de Feria´, een week feest met veel eten, drinken, flamengo en spaansje jurken!
Hou jullie op de hoogte en hoop jullie mij ook!

Besos uit Sevilla!

  • 18 April 2004 - 11:46

    Ode:

    gatver zeg dat stierenvechten! ik ben er zo tegen, maar vind het kanp dat je het heb gezien, ik zou er denk ik niet naar kunnen kijken, echt een rare sport gewoon.
    maar goed verders geen nieuws vanuit ehv, druk met school en thats it.
    nou tot mails en geniet ze! zoen

  • 18 April 2004 - 14:45

    Fiek:

    Hey Tinus,

    Hoezo naar een stierengevecht geweest?? Ben ik echt tegen... Ben nu op Spinoff (vrije studiepunt) weet je wel. Dus heel het weekend gewerkt, bah! Morgen weer stage... bah2! Heel veel plezier en we bellen en mailen! Luv ya!

    X

  • 19 April 2004 - 09:37

    Herman:

    Ja, ja we komen er al bijna aan, we hebben nog 20 kilo vrij voor alle kado's, dus kom er snel mee naar heusden, geld mag ook !!! Die spanjaarden trekken zich wel terug uit
    Irak maar niet uit hun eigen Arenas, ole, ole een beetje cultuur moet kunnen. Tot de 28ste dan komen we meegenieten in je plan. Hasta, ave, gegroet, houdoe en zo.
    Muchos (3x)besos.
    Oh ja voor iedereen die het wil weten:Quien no ha vista Sevilla no ha vista maravilla.

  • 20 April 2004 - 15:29

    B2:

    he schat, een dikke kus van mij vor jou...

  • 21 April 2004 - 07:48

    Nicole En Eveline:

    Hey skatje! Bedankt namens al je collegatjes van La Mariposa voor je leuke kaart. Dacht jij even dat wij die niet konden lezen hé?! Alex en Patty hadden hem met weinig moeite kunnen vertalen. Het is goed te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. We missen je wel hoor! Dikke kus uit Helmond van Nicole en Eveline a.k.a opperhoofd!

  • 21 April 2004 - 09:56

    Gast:

    Hey kimmetje comme esta en espanol, en esta buenos en zummeros of zoietsos.

    Ik geef m'n koffer cadeaus aan jullie pa en ma mee, alvast veel plezier ermee.

    Gr gast

    Ps. een beetje spugos, grrrr tffff doet wonderos de onderos

  • 21 April 2004 - 13:57

    Una Companera De Mester:

    Waar was je vandaag? De café con leche bij Henk stond klaar...

    ¿Iets te veel Verano´s gister?

    Hasta son las siete con punto en la clase de Salsa.

    Beso.

  • 24 April 2004 - 16:46

    Sanne En Gulay:

    Hai die Kimmie,
    Hoe issie? met ons gaat het goed. Hier is het lekker weer. Bij jou ook?
    Veel plezier tijdens de Feria. Niet te zat, he? -)
    trouwens de stier

  • 24 April 2004 - 16:52

    Gulay En Sanne:

    ons berichtje was nog niet af. Het ging per ongeluk verkeerd.

    stiergevecht lijkt ons zielig en akelig om te zien.
    veel succes met je pappie en mammie! en natuurlijk ook heeeeeeeeeel veeeeeeeel plezier.

    Besos uit WEERT!!

  • 27 April 2004 - 08:25

    Ien:

    he drol,
    leuk dat we je gister op het dakterras even hebben gehoord? hoe was het baby spice feest? en is het plan van de 2 spaanse mannen al gelukt?

  • 27 April 2004 - 12:08

    Fiek:

    Plan 2 spaanse mannen? Dat van Baby Spice wist ik wel, maar 2 (!) mannen? Wordt tijd voor een nieuwe update!

    X X

  • 28 April 2004 - 11:18

    Ode:

    haha die grard! niemand snapt er wat van, hihi (wij de wintersporters van '03 wel)
    kimmie ik hoor het wel goed naar je zin,he!
    ik heb de stapel kado's al afgegeven bij je pappa,ha!

    op naar koninginnendag, joehoe feesten!!!

  • 01 Mei 2004 - 18:06

    Ilke:

    hey kimmie
    hoeis het daar?
    we gaan vandaag de finale
    van idols kijken en dat zijn boris en maud en we denken dat boris gaat winnen hij is supper goed maar.....heb je al leuke jongens gezien ?eh stuur je messchien een berichtje hier is mijn e-mail
    teurl@wannadoo.nl
    en als die niet lukt probeer deze maar
    ilke92@hotmail.com
    maar... al bruin geworden ik denk het wel he
    nou ik ga doeg
    xxxxxxxxxxxxxxxjes
    ilke

  • 02 Mei 2004 - 11:31

    Neel:

    kimmie,
    echt leuk om je vorige week gesproken te hebben??
    Het plan is niet meer gelukt zo te horen, want ik heb geen smsje gekregen!!!
    Maar we hebben nog effe, hihi.

    doei lieverd.

    ps. We missen jullie heel erg, nu zijn we maar met zijn zesen en dat is echt wennen hoor!!

  • 03 Mei 2004 - 10:01

    Marin:

    He Kimmie!Ben je eigenlijk al een beetje bruin??? Boris is onze nieuwe idol m aar dat was natuurlijk wel een beetje voorspelbaar. Jammer dat je er niet was met Konninginnedag maar ik denk dat je dat zelf niet zi jammer vond. Heel veel plezier nog en vier ook maar een beetje vakantie voor mij. xx marin

  • 03 Mei 2004 - 19:03

    Sjorska:

    hoi kimmie ik hoor t alweer t is een groot feest daar in spanje. Heb je ook nog wat nuttigs gedaan? Nee ik vertrouw erop dat ik jou voortaan seniorita kim mag noemen. En hoe is t met je kleurtje mag ik 1/10de overnemen ik kan t in ieder geval wel gebruiken. Doe tessa en je pa en ma de groeten en nog veel plezier daaro ik zie je over een paar weken. Besos uit zummere

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 12472

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: